طرز تهیه سس پیتزا برای کف خمیر پیتزا

طرز تهیه سس پیتزا

طرز تهیه سس پیتزا مارگاریتا رستورانیکف خمیر پیتزا اصلی پیتزا ادویه,سس,پیتزا بهترین سس برای کف پیتزا رسپی سس کف پیتزا رزا منتظم

سس پیتزا نوعی سس دست ساز است که برای تهیه انواع پیتزا از آن استفاده می شود و باعث می شود پیتزاهای خوشمزه تری داشته باشیم.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوجه فرنگی ۶ عدد متوسط
سس گوجه فرنگی نصف فنجان
پودر سیر ۱ قاشق چایخوری
ریحان ۱ قاشق چایخوری
آویشن ۱ قاشق چایخوری
روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری
پونه خشک نصف قاشق چایخوری
شکر نصف قاشق غذاخوری
فلفل سیاه و فلفل قرمز به اندازه کافی

دستور تهیه سس پیتزا

مرحله اول

ابتدا گوجه فرنگی ها را می شوییم سپس داخل کاسه ای بزرگ با رنده ریز، رنده می کنیم و کنار می گذاریم. ریحان ها را نیز می شوییم و با دستمال خشک می کنیم و روی تخته آشپزخانه ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

سیرها را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه خرد می کنیم و تابه ای را روی حرارت کم می گذاریم و روغن زیتون داخل آن می ریزیم و سیرها را نیز اضافه می کنیم و تفت می دهیم و صبر می کنیم تا طلایی و سرخ شوند.

مرحله سوم

سپس سس گوجه فرنگی و گوجه فرنگی های رنده شده را می افزاییم و مداوم تفت می دهیم تا کاملا در یکدیگر ادغام شوند. سپس شکر را به همراه آویشن، فلفل سیاه و فلفل قرمز ( اگر می خواهید سس تند شود از فلفل بیشتری استفاده کنید ) و پونه خشک را نیز اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مواد را خوب مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم تا مواد بجوش بیاید و کمی که جوشید و به غلظت مطلوب رسید تابه را از روی حرارت بر می داریم و تامل می کنیم تا سس پیتزا خنک شود و برای پخت انواع پیتزاها ازآن مصرف کنید.نوش جان