طرز تهیه لبو خوشمزه با چغندر قرمز و شکر

طرز تهیه لبو

طرز تهیه لبو قرمز در خانه بخار پز مثل بیرون با شیره انگوردر زودپز قالبی تنوری لبو رژیمی پوست کنده آموزش تصویری پخت لبو
لبو یکی از خوراکی های خوشمزه و پر طرفدار ایرانی است که خیلی راحت می توانید آنرا در منزل تهیه کنید، برای مشاهده این آموزش آشپزی سنتی در ادامه با نکته چی همراه باشید.
مواد لازم برای ۴ نفر
چغندر قرمز۲ عدد بزرگ
شکر۳ قاشق غذاخوری
آب۳ لیوان

دستور پخت لبو

مرحله اول

ابتدا لبوها را با برس یا اسکاچ کاملا تمیز می کنیم و می شوییم و در قابلمه ای کوچک قرار می دهیم(همان طور با پوست باید باشند) و ۵ لیوان آب روی لبوها می ریزیم و روی حرارت کم قرار می دهیم تا به مدت ۳ ساعت به مرور زمان بپزند.

مرحله دوم

گه گاه به لبوها سرمی زنیم تا اگر آب موجود در قابلمه کم شده بود و نیاز به آب جوش داشت مجددا اضافه کنیم. سپس لبو ها را تست می کنیم و با زدن چنگال داخل آن ها متوجه می شویم که پخته اند و یا نیاز به پخت بیشتری دارند.

مرحله سوم

لبوها که پخته شدند آن ها را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم تا خنک شوند(حتما باید به اندازه ۲ لیوان آب لبو پس از پخت داخل قابلمه باشد).بعد پوست روی آن ها را می گیریم و روی تخته آشپزخانه آنها را حلقه حلقه خرد می کنیم.

مرحله چهارم

سپس مجددا به داخل قابلمه بر می گردانیم و شکر را می افزاییم و درب قابلمه را می گذاریم و حرارت را کم می کنیم تا ۱ ساعت دیگر لبوها بپزند و آب لبو تبخیر شود و فقط نصف لیوان از آب لبو در پایان پخت مانده باشد،که آن هم بسیار غلیظ باشد.

مرحله پنجم

در آخر لبوها که پخته شدند و تنها یک شیره غلیظ از آب لبو که دارای غلظت متوسطی است ماند، حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم و لبو ها را داخل ظرف مورد نظرمان می چینیم و از آب غلیظ آن روی لبوها می ریزیم و نوش جان کنید.