آموزش دستور تهیه مربای هویج مجلسی بسیار شفاف

طرز تهیه مربای هویج

طرز تهیه مربای هویج شفاف کارخانه ای با عسل با پیمانه با پیمانه لیوان بدون شکر رژیمی نی نی سایت رولی شرکتی راز خوشمزه شدن
مربای هویج یکی از انواع مرباهای پر مصرف و محبوب در سراسر جهان است که مانند دیگر مرباها بیشتر به عنوان صبحانه استفاده می شود.

مواد لازم برای ۱ شیشه کوچک
هویج۵۰۰ گرم
شکر۵۰۰ گرم
گلاب۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش۱ قاشق غذاخوری
آب۲ لیوان
زعفران۱ قاشق چایخوری
پودر هلیک پنس

دستور تهیه مربای هویج

مرحله اول

ابتدا سر و ته هویج ها را با چاقو می گیریم و با پوست کن آن ها را تمیز می کنیم و می شوییم داخل آبکش قرار می دهیم تا آب اضافه آن ها خارج شود.بعد با رنده ریز یا درشت که بستگی به سلیقه شما دارد هویج ها را رنده می کنیم و داخل قابلمه ای ترجیحا مسی می ریزیم.

مرحله دوم

سپس روی شعله می گذاریم و با حرارت ملایم اجازه می دهیم تا کمی هویج ها نرم شوند و مداوم تفت می دهیم تا کمی رنگ هویج ها تغییر کند و بعد ۲ لیوان آب را اضافه می کنیم و شکر را کم کم به هویج اضافه می کنیم و با قاشق مخلوط می کنیم تا در آب کاملا حل شود.

مرحله سوم

سپس درب قابلمه را می گذاریم و شعله پخش کن را روی شعله می گذاریم و قابلمه را روی آن قرار می دهیم و اجازه می دهیم تا مربا بپزد و قوام یابد.هر از گاهی به مربا باید سر بزنیم تا زمان مناسب آن را از روی حرارت بر داریم.

مرحله چهارم

برای اینکه مطمئن شویم که مربا به غلظت مورد نظرمان رسیده یا نه می توانید کمی از شهد مربا بر داریم و داخل یک لیوان آب سرد بریزیم.اگر شهد مربا ته نشین شد و متلاشی نشد یعنی مربا آماده شده و اگر متلاشی شد هنوز باید به مربا زمان داد تا بپزد و به غلظت مورد نظر برسد.

مرحله پنجم

مربا که به قوام مطلوب رسید هل،آبلیمو و گلاب را به آن می افزاییم و با قاشق همگی مواد را آرام مخلوط می کنیم و بعد از ۲ الی ۳ دقیقه بعد مربا را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم تا سرد شود و در شیشه مورد نظر می ریزیم و درب آن را می گذاریم و در یخچال نگهداری می کنیم و برای صبحانه این مربا هویج خوش مزه را نوش جان کنید.