طرز تهیه خورش قورمه سبزی خوشمزه با رنگ تیره یا سبز

طرز تهیه خورش قورمه سبزی


طرز تهیه قورمه سبزی برای 4 نفر مجلسی برای 10 نفر با سبزی خشک با مرغ با سبزی کنسروی فوق العاده خوشمزه جواد جوادی با سبزی فریز شده ادویه مخصوص سبزی قورمه سبزی شامل چه چیزهایی است میزان سبزی قورمه سبزی برای هر نفر
همانطور که می دانید خورش قورمه سبزی یکی از معروف ترین و دوست داشتنی ترین غذاها میان ایرانیان است و کترین ایرانی را می توانید بیابید که این خورش لذیذ را دوست نداشته باشد. برای این مطلب یکی از کامل ترین آموزش های پخت قورمه سبزی را آماده کرده ایم، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با وبلاگ تیما همراه باشید.

مواد لازم برای 2 نفر
گوشت گوسفندي150 گرم
پیاز متوسط1 عدد
لوبیا قرمز یا چیتینصف استکان
لیمو عمانی2 عدد
سبزی خورشتی200 گرم
نمک ، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

دستور پخت خورش قورمه سبزی


مرحله اول

ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و با کمی روغن در یک قابلمه مناسب تفت می دهیم تا پیاز طلایی شود سپس گوشت را به صورت قورمه ای برش می زنیم و پس از شستشو و آبکشی به پیاز اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا مقدار زردچوبه و فلفل سیاه اضافه می کنیم و کمی دیگر تفت می دهیم تا گوشت کمی سرخ شود و رنگش تغییر کند. حالا لوبیا قرمز یا لوبیا چیتی را که از قبل چند ساعت در آب خیسانده ایم به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه چند دقیقه دیگر مواد را تفت می دهیم سپس 4 لیوان آب جوش داخل قابلمه می ریزیم و درب قابلمه را می گذاریم تا زمانی که گوشت بپزد. در همین حین لیمو عمانی ها را با چنگال سوراخ کرده و در یک لیوان آب قرار می دهیم تا تلخی شان گرفته شود.

مرحله چهارم

سبزی خورشتی را پس از شستشو خرد کرده و با کمی روغن سرخ می کنیم. هر چقدر سبزی را بیشتر سرخ کنیم رنگ قورمه سبزی سیاه تر می شود، البته این کار ظاهر خورش را زیباتر می کند اما خواص مواد غذایی را از بین می برد.

مرحله پنجم

پس از سرخ شدن سبزی ها انها را به همراه لیمو عمانی ها به خورش اضافه می کنیم. حالا تنها کاری که باید انجام دهیم این است که صبر کنیم تا خورش جا بیفتد. پس از جا افتادن خورش نمک آنرا اندازه می کنیم و در آخر به همراه برنج سرو می کنیم.