طرز تهیه استانبولی پلو خوشمزه و مجلسی با گوشت مرغ

طرز تهیه استانبولی پلو

طرز تهیه استانبولی پلو , دستور پخت استامبولی پلو

استانبولی پلو یکی از غذاهای سنتی و بسیار پرطرفدار ایرانی است که با مواد مختلفی پخته می شود. مثلا برخی شهرها این غذا را با گوشت مرغ یا گوشت بوقلمون می پزند و برخی شهرها با گوشت چرخ کرده یا گوشت تکه ای قورمه شده این پلوی خوشمزه را می پزند. ما چند وقت پیش استانبولی پلو داشتیم که همسر جان از بیرون کباب بناب گرفته بود و به همراه استانبولی پلو خوردیم واقعا طعمشون محشر بود.

مواد لازم برای 2 نفر

  • پیاز 1 عدد
  • برنج 2 پیمانه
  • سینه مرغ 1 عدد
  • لوبیا استانبولی 1 لیوان
  • رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری 
  • نمک و فلفل و زردچوبه و دارچین به میزان لازم

دستور پخت

برنج راابکش میکنیم.مرغ را میپزیم و ریش ریش میکنیم.لوبیا استانبولی هم خردکرده و میذاریم تا بپزد سپس درابکش میریزیم. پیازراخردکرده وبازردچوبه وروغن سرخ میکنیم

استانبولی رابه ان اضافه کرده و تفت میدیم سپس مرغ رابه ان اضافه می کنیم رب رااضافه میکنیم و کمی که سرخ شد.دراخربرنج ابکش شده رابامواد مخلوط کرده و دم میذاریم.

اگر می خواهید استانبولی پلو را رزیم درست کنید بهتر است انرا بدون گوشت یا با گوشت سینه مرغ درست کنید چون با این روش کالری کمتری جذب می کنید و مناسب رژیم های لاغری است. من هم خودم چند وقتی هست رژیم هستم

و غذاهای رژیم زیاد می خورم که یکی از بهترین این غذاها کوکو سویا است که بعضی ها بهش کتلت یا شامی سویا هم میگن. خیلی طعم خوبی داره و کالری پایینی داره و می تونه برای رژیم لاغری بسیار مفید باشه حتما امتحان کنید.

یکی دیگه از غذاهای رژیمی که پسرخاله همسرم معرفی کرد یک غذای خارجی هست که اسمش راتاتویی هست. این غذای خوشمزه با بادمجان و کدو و گوجه فرنگی پخته میشه و به همین خاطر خیلی مناسب برای ما رژیمی ها هست.

همچنین ببینید :