طرز تهیه قارچ کبابی رژیمی و طرز خواباندن قارچ کبابی

طرز تهیه قارچ کبابی

طرز تهیه قارچ کبابی رژیمی , طرز خواباندن قارچ کبابی , قارچ کبابی نی نی سایت , xvc jidi rhv   fhfd

قارچ کبابی جز پیش غذاهای معروف و پرطرفدار جهان است که در میان ایرانی ها نیز جایگاه خاص خود را پیدا کرده است. علاوه بر این که قارچ کبابی بسیار لذیذ و خوشمزه می باشد چون بدون افزودنی های مضر کباب است، سالم و مقوی نیز می باشد.

قارچ کبابی یک پیش‌غذای لذیذ، راحت و مغذی است که می‌توانید آن را در عرض 1 ساعت آماده کنید. این دستورالعمل برای 4 تا 6 نفر در نظر گرفته شده است. پختن قارچ‌ها در فر با حرارت 190 درجه سانتی‌گراد کمک می‌کند تا طعم واقعی قارچ‌ها آزاد شود.

قارچ کبابی یکی از انواع پیش غذاهای سالم و بسیار خوشمزه است که در کنار انواع کباب های ایرانی سرو می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی سالم در ادامه با وبلاگ تیما همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
قارچ۴۰۰ گرم
سس مایونز۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۳ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد درشت
کره۵۰ گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت قارچ کبابی

مرحله اول

برای تهیه قارچ کبابی رستورانی ابتدا پوست روی قارچ ها را می گیریم (یا اینکه می توانیم با دستمال نم دار قارچ ها را تمیز کنیم) سپس می شوییم و داخل آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان برود. برای مرینت قارچ ها پیاز را به صورت حلقه ای خرد می کنیم و داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در ادامه سس مایونز را به همراه ۲ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده و مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه می کنیم و با دست خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. در آخر قارچ ها را اضافه می کنیم و با دست زیر و رو می کنیم تا مواد به تمام قارچ ها برسد.

مرحله سوم

به سلیقه خود می توانیم برای طعم دار کردن قارچ ها مواد دیگری مثل زنجبیل و لیمو ترش هم اضافه کنیم. در ادامه روی درب کاسه را سلفون می کشیم و به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا قارچ ها طعم دار شوند.

مرحله چهارم

پس از گذشت ۲ ساعت قارچ ها را از یخچال خارج می کنیم و به سیخ می کشیم. کره را هم به روش بن ماری روی بخار آب ذوب می کنیم و با زعفران باقیمانده مخلوط می کنیم. برای کباب کردن قارچ ها می توانیم از روش ها متنوعی استفاده کنیم.

مرحله پنجم

بهترین روش کباب کردن قارچ ها استفاده از ذغال است که اگر در دسترس ندارید می توانید از شعله گاز یا فر نیز استفاده کنید. البته اگر اولویت شما طعم قارچ کبابی است توصیه می شود حتما از منقل ذغال استفاده کنید.

مرحله ششم

هنگامی که قارچ ها را کباب می کنیم از مخلوط کره و زعفران روی قارچ ها می مالیم که این کار علاوه بر لذیذتر کردن کباب باعث خوشرنگ تر شدن آن نیز می شود. در پایان قارچ های کباب شده را به همراه سس باربیکیو سرو می کنیم.

نکات پخت قارچ کبابی

طرز خواباندن قارچ

طرز خواباندن و مواد طعم دهنده برای قارچ کبابی مانند جوجه کباب می باشد و شما می توانید به سلیقه خود از مواد بسیار متنوعی برای طعم دار کردن قارچ ها استفاده کنید. مثلا می توانید از موادی که برای طعم دار کردن جوجه استفاده می کنید برای قارچ هم استفاده کنید.

بعد از طعم دار کردن قارچ کبابی یکی از مهم ترین مراحلی که باعث قارچ کبابی ما طعم بسیار لذیذ و رنگ خوبی بگیرید، استفاده از سس زعفران و کره می باشد که در این سس هم می توانیم از انواع ادویه ها استفاده کنیم.


قارچ کباب



روش دوم تهیه قارچ کبابی


طرز تهیه قارچ کبابی


برای تهیه قارچ کبابی باید ابتدا با دستمال نم دار قارچ ها را تمیز کرده تا سیاهی هایی که روی آن است از بین برود. سپس سریع آن را آبکشی کرده، در یک کاسه بزرگ ریخته و لیمو ترش ها را نصف کرده و آن ها را محکم فشار دهید تا آب شان در بیاید و بعد آن را روی قارچ ها می ریزیم.

در مرحله بعد روغن زیتون روی آن ها ریخته و همینطور نمک و فلفل سیاه را می پاشیم و قارچ ها را زیر و رو می کنیم تا مواد به خوبی مخلوط شده و مزه دار شود.

ظرف را با یک سلفون پوشانده به مدت یک الی دو ساعت در یخچال قرار داده تا قارچ ها طعم دار شوند.

بعد از این که قارچ ها طعم گرفت آن ها را داخل سیخ می کنیم و با ذغال یا روی اجاق گاز و یا با استفاده از کباب پز گازی آن ها را کبابی کرده و می توانید به عنوان پیش غذا یا غذای اصلی در وعده شام نوش جان کنید.


روش سوم قارچ کبابی


دستورالعمل قارچ کبابی

شبکه فلزی فر را در وسط قرار داده و فر را بر روی 190 درجه سانتی‌گراد بگذارید. قارچ‌ها را با روغن زیتون و نمک و فلفل مخلوط کنید. سپس قارچ‌ها را بر روی ورق مخصوص فر در یک لایۀ یکسان پخش کنید. ترکه‌های آویشن و رزماری را بر روی قارچ‌ها بریزید. ورق را درون فر گذاشته و بگذارید قارچ‌ها تا زمانی که آب‌شان را از دست بدهند بپزند (حدود 15 دقیقه). یا دقت آب قارچ‌ها را درون یک ظرف جداگانه ریخته و برای تهیۀ چیز دیگری ذخیره کنید (مثلا سس قارچ).

قارچ‌ها را دوباره به فر برگردانده و تا زمانی که قهوه‌ای شوند آنها را بپزید (حدود 30 دقیقه). ترکه‌های آویشن یا رزماری را جدا کنید. قارچ‌ها را درون یک کاسه ریخته، بر روی آنها جعفری، ترخون یا پیازچه بریزید. سریعا سرو کنید. با قارچ کبابی نا امیدی هیچ معنایی نداره چون خوشمزه ترین و سالم ترین کبابه. راستی گفتم نا امیدی تا یادم نرفته متن های زیبای نا امیدی رو که  اماده کردم براتون بذارم. از این لینک ( متن نا امیدی ) می تونید متن ها رو بخونید.


قارچ کبابی برای دوستانی که عاشق غذاهای سالم هستند و قارچ سوخاری هم برای دوستانی که عاشق غذاهای سوخاری هستند توصیه میشه. از این لینک (طرز تهیه قارچ سوخاری) می تونید به رسپی قارچ سوخاری دسترسی داشته باشید.


مطالب مرتبط :

طرز تهیه کباب چنجه با کیوی به روش رشتی

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ خوشمزه و مجلسی با تابه