طرز تهیه قیمه بوشهری مجلسی به روش سامان گلریز

طرز تهیه خورش قیمه بوشهری 

طرز تهیه خورش قیمه بوشهری

خورش قیمه بوشهری یکی از انواع خورش های خوشمزه و پرطرفدار در شهر بوشهر است که با روشی متفاوت نسبت به خورش قیمه تهرونی پخته می شود، این خورش بیشتر شبیه به غذاهای عربی می باشد و شباهت زیادی به قیمه نجفی دارد.

قیمه بوشهری یک غذای محلی استان بوشهر است که طرز پخت آن با بقیه قیمه ها کمی تفاوت دارد. خوردن آن با نون داغ و پیاز و سبزی بشدت توصیه میشود. البته من شنیدم خود بوشهریا با پلو شیرین میخورنش.

مواد لازم برای ۴ تا ۳ نفر

۲ پیمانه لپه

۱ پیمانه گوشت گوسفند ریش ریش شده

۱ عدد پیاز خلال شده متوسط

۲ ق غ رب گوجه

۲ عدد سیب زمینی متوسط آبپز شده

۲ عدد لیمو عمانی

ادویه، فلفل، نمک، زیره و کمی زنجبیل

طرز تهیه خورش قیمه نجفی

اول از همه لپه و گوشت گوسفند رو بزارید آبپز بشن (اینجوری طعم گوشت به خورد لپه ها میره). بعد از آبپز شدن گوشت رو ریش ریش کنید.

سیب زمینی ها رو هم جدا آبپز کنید (برای اینکه سریع تر آبپز بشن پوستشون رو بگیرید و ریزشون کنید. کمی نمک بزنید و بزارید تو آب بپزن)

بعد پیازها رو خلالی کنید و سرخ کنید و گوشت ریش ریش شده رو بهش اضافه کنید و کمی تفت بدید.

بعد لپه ها و سیب زمینی آبپز رو بکوبید تا حسابی له بشن. (اگر دوس دارین لپه زیر دهنتون بیاد تا این مرحله کافیه اگر نه بیشتر لهشون کنید.)

حالا لپه و سیب زمینی رو به گوشتمون اضافه میکنیم و هم میزنیم تا کامل مخلوط بشه. بعد کمی رب گوجه سرخ میکنیم و میریزیم روشون. آبجوش هم بریزید طوری که روی مواد رو بگیره

حالا دو تا لیمو عمانی رو سوراخ کنید و بندازین توش و کمی زنجبیل و فلفل و نمک اضافه کنید

درش رو بزارید و کمی بهش فرصت بدید تا حسابی جا بیوفته. قیمه بوشهری آب کمی داره و موادش طوری با هم مخلوط شده که حالت کشدار پیدا میکنه.

طرز تهیه قیمه بوشهری

طرز تهیه قیمه بوشهری مجلسی سامان گلریز خیابان فرودگاه با نخود شف طیبه در خانه آموزش تصویری xvc jidi rdli f aivd

قیمه بوشهری یکی از انواع خورش های خوشمزه ایرانی است که اصالتش متعلق به شهر بوشهر می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی جنوبی در ادامه با وبلاگ بزرگ تیما همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت سر دست۵۰۰ گرم
لپه۲۵۰ گرم
پیاز۱ عدد درشت
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
سیب زمینی۱ عدد درشت
گرد لیمو عمانی۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
دارچین¼ قاشق مرباخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
روغن و زردچوبهبه مقدار کافی

دستور پخت قیمه بوشهری

مرحله اول

برای تهیه قیمه بوشهری خوشمزه ابتدا لپه را حداقل از ۲ ساعت قبل می خیسانیم تا نفخ آن گرفته شود. در ادامه پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه کمی روغن داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرات ملایم تفت می دهیم.

مرحله دوم

پس از اینکه پیاز سبک شد، دارچین را به همراه مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به پیاز اضافه می کنیم و چند لحظه دیگر تفت می دهیم تا پیاز با ادویه ها یکدست شود. در ادامه گوشت را خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

گوشت را به خوبی تفت می دهیم تا تغییر رنگ بدهد و کمی سرخ شود، سپس لپه را آبکشی می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم، لپه را یک دقیقه تفت می دهیم سپس ۳ پیمانه آب جوش به قابلمه اضافه می کنیم و درب آن را می گذاریم.

مرحله چهارم

پس از گذشت یک ساعت سیب زمینی را پوست می گیریم و به صورت کامل درون قابلمه می اندازیم تا بپزد. مجددا درب قابلمه را می گذاریم و اجازه می دهیم گوشت و لپه به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت دیگر بپزند تا کاملا نرم شوند.

مرحله پنجم

پس از اینکه گوشت به طور کامل پخت، آب آنرا ضاف می کنیم و کنار می گذاریم، سپس لپه را و گوشت را با هم درون یک قابلمه مناسب می کوبیم یا با گوشتکوب برقی به طور کامل پوره می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

مرحله ششم

در ادامه ۱ لیوان از آب گوشت را به مخلوط لپه و گوشت اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم و به صورت مداوم مواد را هم می زنیم تا قیمه کشدار شود. در ادامه باقیمانده آب گوشت را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

سیب زمینی را هم به صورت جداگانه می کوبیم و به قابلمه اضافه می کنیم، سپس رب گوجه فرنگی را به همراه کمی روغن در یک تابه کوچک به خوبی تفت می دهیم تا طعم خامی اش گرفته شود، سپس به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

خورش را خوب مخلوط می کنیم تا سیب زمینی و رب گوجه فرنگی با لپه و گوشت مخلوط شوند، سپس مقداری نمک به همراه زعفران دم کرده و گرد لیمو عمانی اضافه می کنیم و هم زدن را ادامه می دهیم تا مواد با هم ترکیب شوند.

مرحله نهم

در این مرحله باید هم زدن خورش را تا زمانی که کش دار شود و آب اضافی آن کشیده شود ادامه دهیم. توجه داشته باشید که این خورش به صورت کم آب سرو می شود، در پایان پس از اینکه خورش آماده شد آنرا به همراه برنج یا کته سرو می کنیم.


طرز تهیه خورش لوبیا سفید مجلسی با مرغ ارومیه بدون گوشت ترکی کاشان عربی xvc jidi o va g fdh stdn


خورش لوبیا سفید یکی از انواع خورش های خوشمزه ایرانی است که اصالت آن متعلق به ارومیه می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با مطلب طرز تهیه خورش لوبیا سفید مجلسی با مرغ یا گوشت ارومیه همراه باشید.


طرز تهیه خورش ماستطرز تهیه خورش ماست شمالی برای 6 نفر با ثعلب هندی خورشت ماست کشدار برای کشدار شدن در تهران با عسل علت شل شدن همدان فوت و فن xvc jidi o va lhsj


خورش ماست یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار شهر اصفهان است که در این شهر بیشتر از این غذا به عنوان دسر استفاده می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با طرز تهیه خورش ماست شمالی برای 6 نفر به همراه فوت و فن همراه باشید.